Cursos / Jogos Digitais / Introdução a Jogos Digitais / Aula
BASILICO, Stefano. The 4 stages in the history of edutainement. Disponível em: <https://www.adventerragames.com/4-stages-history-edutainment/>. Acesso em: 12 jun. 2016.
ABT, Clark C. Serious Games. 1987.
GAMES FOR CHANGE. Games for Change. Disponível em <http://www.gamesforchange.org/>. Acesso em: 12 jun. 2016.
GEE, James Paul. What video games have to teach us about learning and literacy. Macmillan, 2014.
HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o jogo como elemento da cultura. Editora da Universidade de S. Paulo, Editora Perspectiva, 1971.
JENSEN, Rose. 50 Great Sites for Serious, Educational Games. Disponível em <http://www.onlinecolleges.net/50-great-sites-for-serious-educational-games/>. Acesso em: 12 jun. 2016.
MICHAEL, David R.; CHEN, Sandra L. Serious games: Games that educate, train, and inform. Muska & Lipman/Premier-Trade, 2005.
NOVAK, Jeannie. Game development essentials: an introduction. Cengage Learning, 2011.
Versão 5.3 - Todos os Direitos reservados