Cursos / Jogos Digitais / Criação de Personagens e Narrativas de Jogos / Aula
AARSETH, Espen. Quest Games as post-narrative discourse. In RYAN, Marie-Laure (ed.) Narrative across media: the languages of storytelling. NE: University of Nebraska Press, 2004.
ACKERMAN, Kyle. Interview with Richard Garriott, executive producer, Ncsoft Austin. 2007. Disponível em: <http://www.frictionlessinsight.com/archives/2002/03/interview-with.html>. Acesso em 21 fev. 2016.
ALVES, Lynn. Game over: jogos eletrônicos e violência. São Paulo: Futura, 2008.
BARTHES, Roland. Introdução à análise estrutural da narrativa. In: ______. Análise estrutural da narrativa. Rio Janeiro: Vozes, 1976.
HOWARD, Jeff. Quests: design, theory, and history in games and narratives. FL: CRC Press, 2008.
TODOROV, Tzvetan. As estruturas narrativas. São Paulo: Perspectiva, 1979.
TOSCA, Susana The Quest Problem in Computer Games. Disponível em: <http://www.it-c.dk/people/tosca/quest.htm>. Acesso em: 12 jul. 2015.
Versão 5.3 - Todos os Direitos reservados